15 de jul. 2013

L'ACOMODADOR #36 · FILMIN MUSIC FESTIVAL 2013


30 dies, 37 actuacions, 10 escenaris i alguns dels noms més importants de la història de la música. I tot plegat, sense solapaments ni corredisses, sinó confortablement des de casa i en el moment que ens vingui de gust. Això és ni més ni menys que el Filmin Music Festival, que celebra la seva segona edició creixent en número i diversitat de propostes, al mateix temps que en rebaixa el preu, que passa dels 10 euros als 7 per l'abonament complet. Un cop més, Filmin treballa pensant en nosaltres i s'adapta a les noves necessitats, i comença a consolidar un festival que, juntament amb l'Atlantida Film Fest, torna a demostrar que les plataformes en línia són cada cop un mitjà més ric i flexible en continguts. El Filmin Music Festival 2013 se celebra del 15 de juliol al 15 d'agost.

El Filmin Music Festival torna a presumir d'estrenes en exclusiva, molt diferents entre elles, per cert. Auto (Luis Alfaro, 2013) explica la tendència actual, i sovint obligada, de molts cantants i bandes espanyoles, de produir i editar els seus propis discos, amb testimonis com Nacho Vegas o Jero Romero. Per la seva banda, Hit so Hard (P. David Ebersole, 2011) és la crua història de Patty Schemel, bateria del grup Hole que liderava Courtney Love, contra la part més fosca de la vida durant l'auge del grunge, mentre que Thunder Soul (Mark Landsman, 2010) il·lustra un homenatge a Conrad O. Johnson, líder d'una important banda de funk dels 70. Finalment, Brothers of the Head (Keith Fulton, Louis Pepe, 2005) és una ficció sobre dos germans siamesos que formen un grup de punk.



A l'escenari All-Stars pujaran les bandes que podem considerar més massives del festival, com són Foo Fighters amb Sound City (Dave Grohl, 2013) o Metallica amb Some Kind of Monster (Joe Berlinger, Bruce Sinofsky, 2004). També hi trobarem els Ramones amb la seva biografia End of the Century (Michael Gramaglia, Jim Fields, 2003) o als Primal Scream acompanyats de The Jesus and Mary Chain, My Bloody Valentine, Teenage Fanclub i Oasis, entre altres, a Upside Down: The Story of Creation Records (Danny O'Connor, 2010).



L'escenari Indie-Stars no es queda enrere, ja que serà ocupat ni més ni menys que per Pulp i la història del seu èxit a Glastonbury 95 a The Beat is the Law (Eve Wood, 2011), i també per Stephen Merritt and The Magnetic Fields (Gail O'Hara, 2010), que s'endinsa en la vida del creador de la mítica banda novaiorquesa. També s'hi podrà veure Turning (Antony Hegarty, Charles Atlas, 2012), un espectacle d'Antony and the Johnsons amb una impactant posada en escena ideada juntament amb Charles Atlas, i The Extraordinary Ordinary Life of José González (Mikel Cee Karlsson, Fredrik Egerstrand, 2010), que gira al voltant de la vida i les reflexions del guitarrista.



L'escenari Festival de Festivales deixa ben clara la seva voluntat de traslladar-nos a grans festivals del món. I ho fa amb dues estrenes exclusives com Glastonbury (Julien Temple, 2006), que fa un ampli repàs a tot el que passa a l'Old Oaks Touring Park cada mes de juny, i Festival Express (Bob Smeaton, 2003), que agrupa The Grateful Dead, Janis Joplin i The Band, entre altres. El clàssic All Tomorrow's Parties (Jonathan Caouette, 2009), amb Patti Smith, Portishead o Sonic Youth, entre altres, completa aquest escenari.



Amb els temps que corren, no és estrany que l'escena musical espanyol es concentri en un escenari anomenat Crisis Nacional, en què trobarem una nova opció per veure 1,2,3... Standstill (Saiz, Peralta, Rodríguez, 2011) i The New Raemon, a propósito de Rodríguez (Sergi A. Minguell , 2010). D'altra banda, a l'escenari Singulares hi trobem els biòpics més intimistes, amb exemples com els ja populars George Harrison: Living in the material world (Martin Scorsese, 2011) o ¿Quién es Harry Nilson? (John Scheinfeld, 2010). Destaca també Touch the Sound (Thomas Riedelsheimer, 2004), sobre la percussionista escocesa Evelyn Glennie, considerada una de les millors de l'actualitat, tot i ser completament sorda.



El Filmin Music Festival es completa amb escenaris com el Hip Hop, en què destaca Eminem AKA (Mike Corbera, 2004), que profunditza en la personalitat del famós raper. A l'escenari anomenat Wonder Boys, es concentren les proeses musicals dels més joves com A Film About Kids and Music (Ramon Tort, 2012), que va ser premiat al passat In-Edit. Precisament, l'escenari In-Edit tv recull alguns dels títols que es poden trobar en aquesta plataforma en línia paral·lela, creada també per Filmin.

Tota la programació del Filmin Music Festival 2013, aquí.

Fotografia de portada: Filmin
Text: Martí Aragonès
Correcció: Joanaina Font