26 de nov. 2012

PRIMAVERA CLUB 2012, DESTACATS DE DIJOUS


Si aquesta setmana comença en desembre és que tenim el Primavera Club a tocar, i si tenim el PC a tocar, a GN toca ressenya els grups destacats de cada un dels tres dies que havien d'omplir les dues sales de l'Apolo, el St. Jordi Club i el Mercat de les Flors de concerts. Com tots sabreu, l'Ajuntament de Barcelona ha tancat la Sala Apolo per precaució i resulta que el Mercat de les Flors s'han adonat que no tenen llicència per fer aquest tipus d'espectacles, així doncs l'organització s'ha vist forçada a reubicar la majoria de concerts. Encara no han donat ni el nom de les noves sales i "per tant" tampoc tenim els horaris. Però d'això ja en parlarem més tard.

Comencem pel principi, per les bandes destacades del primer dia del Primavera Club, el dijous:

Sir Richard Bishop | St. Jordi Club, 20:00h
Gairebé quatre anys després d'obrir per a Evangelista a La [2] -gener del 2009-, el virtuós guitarrista de la extinta banda experimental Sun City Girls torna a Barcelona per encarregar-se també d'escalfar l'ambient als Swans, amb els quals està de gira europea. Però, no ens confonguem: la seva habilitat amb les sis cordes no té res a veure amb l'aparatositat, i s'apropa (i apropia) amb personalitat a diferents músiques ètniques, principalment aràbigues (no per res els SCG sonaven com sonaven, i ell és un dels fundadors del segell Sublime Frequencies). Probablement cauran peces dels dos àlbums que ha editat aquest any: Intermezzo i The unrock tapes. Arnau Espinach


Dusted | Arteria Paral·lel, 20:02h
No sé què en pensareu vosaltres, però, a nivell personal, qualsevol grup que tingui un component de Holy Fuck es mereix una oportunitat en viu, tot i que soni tan antagònic a la mencionada banda canadenca com ho fa Total Dust, el primer treball d'aquesta dupla formada per Brian Borcherdt (dels HF) i Leon Taheny (percussionista als discos publicats per Owen Pallett sota el nom de Final Fantasy). Folk brut de baixa resolució, alta càrrega melòdica, i to predominantment intimista. Arnau Espinach


NITCH | Sidecar, 21:45h
Un dels grups que arriben al festival gràcies al showcase de Boston Pizza Records i que tant celebrem. NITCH van publicar un casset la passada primavera -sí, un casset- amb quatre talls com a excusa per poder mantindre els peus damunt l’escenari i que ara han quedat complementats amb 5 noves cançons publicades el passat mes d’Octubre sota el títol JC/29 (Autoeditat, 2012) en format vinil, per presentar així el seu primer treball de llarga durada. Els NITCH mengen del lo-fi i dels sons pesats, ritmes balancejants de penombra i estètica grunge que en directe fan vibrar la caixa toràcica del públic present. Aquest pot ser un bon lloc i moment per descobrir del que són capaços aquest grup local de Barcelona. Joel Panadés


Swans | St. Jordi Club, 21:15h
Swans són, sens dubte, un dels plats forts del Primavera Club d’aquest any. Els novaiorquesos van formar part de l’escena post-punk de principis dels vuitanta encapçalats per Michael Gira i amb la destacable presència de la cantant de Nova Orleans Jane Jarboe. La formació es va dissoldre l’any 1997 per desavinences amb la companyia discogràfica, fins que l’any 2010, Gira va decidir reformar el grup amb antics i nous membres i van acabar publicnat el seu onzè disc d’estudi. La versatilitat estilística, sobretot de Michael Gira, tant en la seva carrera en solitari com amb Swans, donen al grup un estil propi i peculiar que val la pena gaudir en directe, especialment per la seva variant instrumental, ambiental i experimental. La seva última referència es titula The Seer i alguns ja l’han titllat d’obra mestra. Si sumem, a tot això, la bona acústica de la Sala Apolo, les expectatives es disparen fins als núvols. Joel Panadés


The Destroyed Room | Sidecar, 23:15h
The Destroyed Room són un d’aquells grups que llueixen l’esperit punk gravat en la seva essència, tant per influències com per actitud, i es mantenen estables sobre els fonaments del rock més clàssic. Aquest any han publicat el seu primer treball de llarga durada titulat The The Magic Indian Scene (Boston Pizza Records, 2012) amb guitarres i melodies que recorden a grups com The Get Up Kids o The Gaslight Anthem. Lletres que parlen de l’adolescència més jovial i de moments més durs, sense embuts. Una de les promeses amb més projecció en el seu gènere de casa nostra, un plaer poder gaudir del seu ascens des dels inicis. No seria gens descabellat veure’ls entre els noms d’algun festival gran en un futur. Joel Panadés


The Soft Moon | Arteria Paral·lel, 23:15h
Tot i que sembla que el hype de la discogràfica Capture Tracks ha decaigut en els darrers dos anys, encara estan traient bona merda, com és el cas que ens ocupa. The Soft Moon fan un postpunk garatger, psicodèlic i fosc, a l'estil dels darrers Blank Dogs, Suicide, etc. En aquest nou treball, Zeros (Capture Tracks, 2012), Luis Vasquez es rodeja de visuals, bateria, etc. i forma un grup complet. Poden convertir-se en la sensació del moment passat el PC. Atents. Lluís Huedo


Zephyr Lake | Sidecar, 22:30h
Els barcelonins, que ja varen sortir als Grups de nova Fornada 03, vénen amb nou treball sota el braç, Pure Vow, que es pot descarregar al seu Bandcamp gratuïtament. Shoegaze, indie, noise, rock, conjunt estel·lar portat a la pràctica amb exquisidesa amb els quals, a cada concert, es mengen l'escenari. Lluís Huedo



Fotografia de portada: Swans
Text: V.V.A.A.
Correcció: Joanaina Font