20 de set. 2012

L'ACOMODADOR #16 · PRIMERS TÍTOLS PER AL BEEFEATER IN-EDIT 2012


Si hi ha un festival que ha experimentat un creixement i consolidació més sorprenents durant els últims anys, aquest és sens dubte el Beefeater In-Edit, el Festival Internacional de Cinema Documental Musical de Barcelona. L'edició d'aquest any tindrà una atmosfera especial, ja que el certamen assoleix els 10 anys d'història, i ho celebrarà recuperant alguns dels títols més populars que han passat per les seves pantalles durant aquesta dècada. Òbviament, aquests se sumen a les principals novetats del gènere d'aquests últims anys, tant a nivell nacional com internacional. La setmana passada es van anunciar els primers noms i ja hi ha força teca.



Entre els productes de la terra, destaquen Adrià Puntí (Xavier Puig i Ramon Fransoy, 2012), que s'endinsa a les profunditats de la ment d'un dels músics més singulars i complexos de l'escena contemporània catalana, i Marglytta. A music documentary based on Litoral (Sergi A. Minguell, 2012), que acompanya el grup català de folk durant la seva gira per països com Islàndia, Anglaterra o França. També es projectarà Conxita Badia no existeix (Eulàlia Domènech, 2012), que descobreix la història d'una desconeguda cantant d'òpera dels anys trenta.



La collita internacional també fa bastant goig gràcies a títols de caràcter més comercial com Shut up and play the hits (Dylan Southern i Will Lovelace, 2012), una crònica de l'últim concert de LCD Soundsystem al Madison Square Garden de Nova York i al mateix temps un retrat personal del seu líder James Murphy, o Sunset Strip (Hans Fjellestad, 2012), que repassa la història del carrer més emblemàtic de Los Angeles, un lloc que va veure els primers passos de gent com The Doors, Guns'n'Roses, Frank Zappa o Van Halen. A més, el relat és a càrrec de noms com Johnny Depp, Ozzy Osbourne, Courtney Love, Sofia Coppola i Billy Corgan, entre altres, que sempre fa gràcia.



Aquest any, la secció especial de l'In-Edit s'anomena “Made in London” i es centra en l'obra del director i documentalista britànic Julien Temple. Entre els seus documentals seleccionats, trobem la seva última producció, London – The Modern Babylon (2012), que desgrana la història de la capital britànica des del segle XIX fins l'actualitat. A Glastopia (2012), Temple explora el costat més underground del festival de Glastonbury, mentre que a Joe Strummer: The future is unwritten (2007), presenta una original biografia del cantant de The Clash.



La secció “Fan” és la que recull els documentals que ja han passat pel Beefeater In-Edit i que la gent ha votat per poder tenir una nova oportunitat per veure'ls. Per ara, hi trobem 1, 2, 3... Standstill (José M. Rodríguez, Clara Saiz i Juan Peralta, 2009), Joy Division (Grant Gee, 2007), Quiero tener una ferretería en Andalucía (Carles Prats, 2011) i Under Great White Northern Lights (Emmett Malloy, 2009). A més, el festival programa el seu metadocumental, In-Edit. Get What You Want (Josep Maria Salat i Roger Estrada, 2012), una retrospectiva d'aquests 10 anys de festival.



Podeu consultar la programació confirmada fins el moment al web del Beefeater In-Edit 2012. Durant les properes setmanes, el festival completarà la seva programació.

Fotografia de portada: Beefeater In-Edit
Text: Martí Aragonès
Correcció: Joanaina Font

2 comentaris:

Christian ha dit...

M'ho sembla a mi o fins ara els títols són més aviat fluixets? (comptem amb que també posaran la de Joy Division de Grant Gee, premi del públic fa 3 edicions, i la de "1, 2, 3, Standstill" que ja té gairebé 4 anys, entre d'altres títols fluixos)

Martí Aragonès ha dit...

Sí, d'entrada el cartell sembla menys atractiu que altres anys, però hi ha coses que no tenen mala pinta i encara falta ben bé la meitat de documentals per anunciar. Aquesta setmana se'n sabran més.

Els títols d'anys anteriors estan votats pel públic, així que la culpa és del seu criteri, jeje.