5 d’abr. 2012

CICLE SIDEWALK: MÚSICA CÒSMICA I SANTES PASQÜES


Si, per a certa gent, aquestes són dates d'elevació celestial de l'esperit, la promotora barcelonina Sidewalk Bookings vol anar més enllà, i fer-nos pujar fins a l'espai mitjançant tres nits de concerts, a la sala Miscelänea, repartides dins el marge d'una setmana, en les quals els teclats i els sintetitzadors més literalment extraterrestres prendran la paella musical pel mànec.

La primera cita serà aquest mateix Divendres Sant, dia 6, amb Bitchin Bajas -a la foto- com a protagonistes; grup paral·lel de dos dels components dels igualment kraut però molt més rockers Cave. Aquí la progressió deriva cap a un so més sintètic, continu, psicodèlic i, per moments, aquós (no per res el seu treball més recent s'anomena "Water Wrackets", i cada peça rep el nom de "Water 1", "Water 2", i així successivament). Lucrecia Dalt, que divendres passat va oferir un esplèndid concert al Convent de Sant Agustí com a part del cartell del Caudorella, encetarà el cicle amb el seu baix i l'habitual arsenal de pedals amb els quals crea samplers que, combinats, li serveixen per a construir les seves cançons i, alhora, introduir-hi efectes i variacions.

Cinc dies després, dimecres 11, serà el torn d'Ensemble Economique, projecte en solitari -actualment- de Brian Pyle, un dels dos membres fixos de la banda de noise experimental Starving Weirdos, i que desenvolupa un so eteri, nocturn, fantasmagòric, i quasi contemplatiu per la seva senzillesa dinàmica. L'actuació del nord-americà estarà precedida per la dels Bradien, grup local instrumental que barreja tonalitats cinematogràfiques, música pop (amb elements com el xilòfon o la melòdica), percussions llatines i enregistraments addicionals.

Finalment, divendres 13, Umberto (Matt Hill, baixista dels no menys còsmics Expo70) farà honor a l'esglaiadora coincidència de calendari, ja que la seva música s'insereix de ple, tot i que amb un punt més de cos i abrasió, dins el revival de les bandes sonores de pel·lícules de terror dels anys vuitanta i finals dels setanta, amb la textura rugosa que proporcionava, llavors, la maquinària analògica utilitzada. La gràcia està en el fet que sona amb la mateixa substància i cristal·linitat.



Tres dates, doncs, per al futur més pròxim de les actuacions en viu a Barcelona, que, contràriament al que defensaven Funkadelic, inviten a alliberar la ment, però per a deixar anar el llast corporal.

Tornant, però, a les 'minúcies' terrenals, el preu de cada jornada serà de 6€ (5€ per als socis de l'Espai Artístic del Raval), amb l'oportunitat d'adquirir anticipadament el passi complet d'actuacions per 12€ (o, el que és el mateix, fer un 3x2).


Arnau Espinach